onsdag den 24. september 2014

Den blå til Ask

Sønnen havde ønsket sig en trøje i det garn bomuld-uld fra garnudsalg i farven i andeæg. Og det skulle han da få. Den skulle kunne bruges under han dejlige nye vest.

            
Den strikket med alfred mønster og brugt den trøje som ide til at lave den.  Jeg slog 64 masker op strikket 10 pinde lige op og sat så mærker i, fordelt med 11 på ærmerne og 21 til forside og ryg. Og to her efter ud på hver anden pind. Til den passe sønnen. Og delte den her til krop og ærmer. Kropen strikket jeg til ønsket længte og ærme tog jeg ind på hver 6 pind ind til der var 35 masker tilbage og her efter strikket jeg dem ønsket længte. Og vupti færdig trøje som sidder super godt på han og passer super fint

Hov hov i mangler jo billeder, dem får i da lige.

    Med eget lille mærke på ærmet, er den helt unik.

2 kommentarer:

  1. Sikke en lækker trøje. Alfredmønsteret er så fint og Andeæg er en skøn, skøn farve!

    Din søn er heldig - og mon ikke han ønsker sig en mere snart?

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet god Anne Marie, jeg har også strikket den nogle gange, opskriften uden mønster findes her:
    http://www.hendesverden.dk/handarbejde/strik/Barnebluse/,
    så skal man bare overfører mønsterdelen, men alle maskeantal osv er det samme.

    SvarSlet